2019-01-11


侵入人類的心靈Invading the Human Soul

[每日靈修] 1/5/2018,  駱鴻銘編譯



合乎聖經的崇拜侵入了人類的心靈。人的心靈往往被驅逐到現代崇拜之外。我們是一群著迷於自我形象、自尊和自我滿足的人。然而在這一切中,我們甚至不知道「自我」是什麼。

人類的心靈被放逐到我們的思想之外。因此,難怪它被認為與崇拜無關。天堂太遙遠,是人無法思考的。我們的生活是在現世地平線的有限範圍內過的。我們如此鄙視不切實際的概念,以至於我們完全失去了對它的品味。

但是,當我們的心靈參與敬拜時,我們的目光被提升到天上,我們的心被神聖的火焰點燃,我們準備好與這個世界告別。在敬拜中,有一種東西叫做「與基督神秘、甜蜜的相交」。

我說的是一種超越情感的東西(但包括它);超越激情(但不會取消它);它滲透到我們本體的最深處,我們在那裏可以感覺到——我們知道——我們在永生上帝的面前。

活在神的面光中(在神面前禱告):
在敬拜中花一段安靜的時間,求上帝用祂神聖的火焰點燃你的心。

進一步研讀:
詩七17 我要照著耶和華的公義稱謝祂,歌頌耶和華至高者的名。
詩廿八7 耶和華是我的力量,是我的盾牌;我心裡倚靠祂就得幫助。所以我心中歡樂,我必用詩歌頌讚祂。
詩一〇七8 但願人因耶和華的慈愛和祂向人所行的奇事都稱讚祂;

Invading the Human Soul

Biblical worship invades the human soul. It is the soul that too often has been banished from modern worship. We are a people preoccupied with self-image, self-esteem, and self-gratification. Yet in all this we don’t even know what a “self” is.

The human soul is in exile from our thinking. No wonder, then, that it is not considered relevant to worship. Heaven is too distant to contemplate. Our lives are lived within the restricted boundaries of our terrestrial horizon. We have so despised the notion of pie in the sky that we have lost our taste for it altogether.

But when our souls are engaged in worship, our gaze is lifted heavenward, our hearts are set aflame by the divine fire, and we are ready to be done with this world. There is such a thing as mystic sweet communion with Christ in worship.

I’m speaking about something that goes beyond emotion (but includes it); that transcends passion (but doesn’t annul it); that penetrates to the deepest core of our being, where we sense—nay, we know—that we are in the presence of the living God.

Coram Deo
Spend some quiet time in worship, asking God to set your heart aflame with His divine fire.

Passages for Further Study
Psalm 7:17
Psalm 28:7
Psalm 107:8