2018-11-20


渴望團契相交Longingfor Fellowship

[每日靈修] 11/19/2018,  駱鴻銘編譯

我們說上帝是不朽的,不可見的,全智的上帝。這一連串的屬性給人某種安慰,也給人不小的沮喪。

上帝是不朽的,讓我很欣喜。這意味著祂不能死,因此永遠不會死。我不必擔心祂會耗盡或被取代。祂的寶座永遠堅立。祂藉由祂的無所不能永遠掌權。這對於滅亡的人類來說是個好消息。

祂是全智的,我也很歡喜。這使祂與眾不同。亞里士多德教導說,在每個智者的大腦中,都有愚蠢的角落。上帝的心智中沒有愚蠢的角落。我在這個確定的事實中找到了安慰,即掌管宇宙的那位不會犯錯誤,也不會失去能力。我為上帝的智慧和永恆的能力感到歡喜。

讓我感到難過是祂永遠無法被人看見。感官的生物很難與看不見、聽不到、品嚐不著、觸摸不到、聞不到的存有體相交。上帝永遠在我的感官之外。那麼,我如何與祂建立親密的關係呢?我的心渴望與祂相交。我渴望聽見祂如眾水的聲音(啟一15),並瞥見祂輝煌的榮耀。

活在神的面光中(在神面前禱告):
聽到上帝的聲音,你的心靈是否會充滿激情?你會賣掉所有的財產,只為了能與耶穌一起在花園裏散步嗎?

進一步研讀:
詩一〇七9 因祂使心裡渴慕的人得以知足,使心裡飢餓的人得飽美物。
詩一一九174 耶和華啊,我切慕你的救恩!你的律法也是我所喜愛的。
詩一一六2 祂既向我側耳,我一生要求告祂。


Longing for Fellowship
We speak of God as the immortal, invisible, all-wise God. This string of attributes gives some comfort and no small amount of dismay.

That God is immortal makes me glad. It means simply that He cannot and therefore will never die. I need not worry that He will ever wear out or be replaced. His throne is established forever. He reigns eternally in His omnipotence. That is good news for a perishing humanity.

I rejoice also that He is all-wise. This sets Him apart from every man. It was Aristotle who taught that in the brain of every wise man could be found the corner of the fool. There is no foolish corner in the mind of God. I find solace in the certain truth that the One who rules the affairs of the universe is not given to blunders or lapses into incompetency. I rejoice in God’s wisdom and in His everlasting power.

It is His persistent invisibility that saddens me. It is difficult for sensual creatures to enjoy fellowship with One who cannot be seen, heard, tasted, touched, or smelled. God remains beyond my senses. How then, can I ever relate to Him with intimacy? My heart longs for fellowship with Him. I long to hear His voice as the sound of many waters and to catch one glimpse of His refulgent glory.

Coram Deo
Does your heart beat with a passion to hear the voice of God? Would you sell every possession to be able to walk in a garden alone with Jesus?

Passages for Further Study
Psalm 107:9
Psalm 119:174
Psalm 116:2

11/18/2018
11/17/2018

11/16/2018