原罪這個詞是什麼意思?¿QuéSignifica El Término Pecado Original?
作者: R.C. Sproul 誠之編譯:
有一種理論說,人沒有原罪。人一生下來都是天真無邪的,在道德上都是中立的,沒有好或壞的偏向。人會變壞,都是因為社會造成的,是社會讓人無邪的本性變壞的。當我們曝露在環繞著我們的有罪的行為舉止中,我們正常的、天然的天真就被社會所侵蝕、所影響。但是愛德華茲不認為如此。他曾經寫了一篇非常精彩的、有關原罪的論文,來闡述聖經關於人墮落的性質,以及如何傾向邪惡的習性,來反駁這種世俗的、理性主義的觀點。(譯按:http://www.ccel.org/ccel/edwards/works1.vi.html)
他提出一個問題:人類社會在一開始是怎麼變壞、怎麼墮落的?社會是由人所構成的。為什麼這麼多人會犯罪?在我們的文化中,這基本上是一個不言而喻的公理,就是沒有人是完美的。愛德華茲問,人為什麼會不完美?如果每個人生下來在道德上都是中立的,從統計來說,你會期望大約有一半的人長大後不會犯罪。但是我們所發現的情形不是這樣。我們所看到的每個人都違反了新約的道德觀念和標準。事實上,無論人們生活在哪一種文化下,都沒有人能完美地遵守那個文化的道德標準。即使是盜賊自己立下的榮譽,也會被他們所破壞。任何一個社會,無論它的道德標準多低,人們還是會破壞這個道德標準。
所以,人類的品格是墮落的,這是無可置疑的。所有的人都會犯罪。
原罪的教義教導,人們會犯罪,是因為我們是罪人。我們不是因為犯罪才成為罪人,而是因為我們是罪人,所以會犯罪。換句話說,自從人類墮落以來,我們都承繼了一個有罪、敗壞的狀態。如今,我們有一個犯罪的本性(罪性);我們的天性傾向邪惡,所以我們的確會犯罪;這是因為我們的本性會犯罪。但是這個本性不是上帝原先賜給我們的。我們原來是無罪的,是天真無邪的,但是如今人類已經筆直地墮入一個敗壞的狀態。
What is meant by the term
original sin?
By RC
Sproul
Original
sin has to do with the fallenness of human nature. Jonathan Edwards wrote a
tremendous treatise on original sin. He not only devoted himself to a lengthy
exposition of what the Bible teaches about man’s fallen character and his
propensity toward wickedness, but he made a study from a secular, rational
perspective that addressed the philosophy that was widespread in his day:
Everyone in the world is born innocent, in a state of moral neutrality in which
they don’t have any predilection toward either the good or the evil. It’s
society that corrupts these innocent natives, so to speak. As we are exposed to
sinful behavior around us, our normal, natural innocence is eroded by the
influence of society. But that begs the question, How did society get corrupt
in the first place? Society is people. Why is it that so many people have
sinned? It’s almost axiomatic in our culture that nobody is perfect. And
Edwards asked questions like, Why not? If everyone were born in a state of
moral neutrality, you would expect statistically that approximately 50 percent
of those people would grow up and never sin. But that’s not what we find.
Everywhere we find human beings acting against the moral precepts and standards
of the New Testament. In fact, whatever the moral standards are of the culture
in which they live, nobody keeps them perfectly. Even the honor that’s
established among thieves is violated by thieves. No matter how low the level
of morality is in a given society, people break it.
So
there is something indubitable about the fallenness of our human character. All
people sin.
The
doctrine of original sin teaches that people sin because we are sinners. It’s
not that we are sinners because we sin, but rather, we sin because we are
sinners; that is, since the fall of man, we have inherited a corrupted
condition of sinfulness. We now have a sin nature. The New Testament says we
are under sin; we have a disposition toward wickedness, so that we all do, in
fact, commit sins because it is our nature to commit sins. But that’s not the
nature that was originally given to us by God. We were originally innocent, but
now the race has been plummeted into a state of corruption.
¿Qué Significa El Término Pecado
Original?
Por R.C. Sproul
El pecado original tiene que ver con la
caída de la naturaleza humana. Jonathan Edwards escribió un tremendo tratado
sobre el pecado original. No solo se dedicó a una extensa exposición de lo que
la Biblia enseña sobre el carácter caído del hombre y su propensión a la
maldad, sino que hizo un estudio desde una perspectiva secular y racional que
abordaba la filosofía que se difundió en su época: Todos en el mundo nacen
inocentes, en un estado de neutralidad moral en el que no tienen ninguna
predilección por el bien o el mal.
Es la sociedad la que corrompe a estos
inocentes nativos, por así decirlo. Al estar expuestos a un comportamiento
pecaminoso a nuestro alrededor, nuestra inocencia normal y natural se ve
erosionada por la influencia de la sociedad. Pero eso plantea la pregunta:
¿cómo se corrompió la sociedad primeramente? La sociedad es gente ¿Por qué
tantas personas han pecado? Es casi axiomático en nuestra cultura que nadie es
perfecto. Y Edwards hizo preguntas como, ¿por qué no? Si todos nacieran en un
estado de neutralidad moral, se esperaría estadísticamente que aproximadamente
el 50 por ciento de esas personas crecería y nunca pecaría. Pero eso no es lo
que encontramos. En todas partes encontramos seres humanos que actúan en contra
de los preceptos morales y los estándares del Nuevo Testamento. De hecho,
cualesquiera que sean los estándares morales de la cultura en la que viven,
nadie los mantiene a la perfección. Incluso el honor que se establece entre los
ladrones es violado por los ladrones. No importa qué tan bajo sea el nivel de
moralidad en una sociedad dada, la gente la rompe.
Entonces, hay algo indudable sobre la
caída de nuestro carácter humano. Toda la gente peca.
La doctrina del pecado original enseña
que las personas pecan porque somos pecadores. No es que seamos pecadores
porque pecamos, sino que pecamos porque somos pecadores; es decir, desde la
caída del hombre, hemos heredado una condición corrupta de pecaminosidad. Ahora
tenemos una naturaleza pecaminosa. El Nuevo Testamento dice que estamos bajo
pecado; tenemos una disposición hacia la iniquidad, de modo que todos, de
hecho, cometemos pecados porque es nuestra naturaleza cometer pecados. Pero esa
no es la naturaleza que originalmente nos fue dada por Dios. Originalmente
éramos inocentes, pero ahora la raza se ha derrumbado en un estado de
corrupción.