2018-10-10


提前完成任務Beating the Clock

[每日靈修]10/7/2018,  駱鴻銘編譯

我學會了一些技巧來幫助我提前完成任務。它們可能對您有所幫助。

我意識到我所有的時間都是上帝的時間,我所有的時間都是祂授權給我的時間。上帝擁有我、擁有我的時間。然而,祂給我時間,是要我作這段時間的管家。我可以把時間花在為其他人工作,拜訪其他人等等,但現在是我交帳的時候了。

我們可以藉著專心和專注來贖回時間。最浪費時間的地方之一,發生在人類的心靈裏。我們的手可能很忙,但我們的腦袋也許正在發呆。同樣,當我們的頭腦非常忙碌時,我們的手可能正閒著。發呆、做白日夢、沉迷在無聊的幻想,就是把實際的時間浪費在思想上的幾種方式。把注意力集中在手頭的任務上,聚精會神,就是在有效地利用時間。

頭腦可以贖回被日常瑣事或機械式動作所佔用的寶貴時間。例如,洗澡的機械動作不需要花太多腦筋。在這種情況下,頭腦是閒著的,可以供我們解決一些問題、構思一些創意或主題。我的許多講章和講座都在洗澡時醞釀的。我以前常打高爾夫球,我發現在揮桿之間,是在腦海中寫講章的好時機。

活在神的面光中(在神面前禱告):
隨時意識到你的注意力集中在哪裏。嘗試通過思考具有永恆價值的事物,以贖回耗費在日常瑣事和機械動作的寶貴時間。

進一步研讀:
賽廿六3 堅心倚賴你的,你必保守他十分平安,因為他倚靠你。
腓四8 弟兄們,我還有未盡的話:凡是真實的、可敬的、公義的、清潔的、可愛的、有美名的,若有什麼德行,若有什麼稱讚,這些事你們都要思念。
羅八5 因為隨從肉體的人體貼肉體的事,隨從聖靈的人體貼聖靈的事。


Beating the Clock

I have learned a few tricks to help me beat the clock. They may be helpful to you.

I realize that all my time is God’s time and all my time is my time by His delegation. God owns me and my time. Yet, He has given me a measure of time over which I am a steward. I can commit that time to work for other people, visit other people, etc., but it is time for which I must give an account.

Time can be redeemed by concentration and focus. One of the greatest wastes of time occurs in the human mind. Our hands may be busy but our minds idle. Likewise, our hands may be idle while our minds are busy. Woolgathering, daydreaming, and indulging in frivolous fantasy are ways in which thoughts may be wasted in real time. To focus our minds on the task at hand—with fierce concentration—makes for productive use of time.

The mind can redeem valuable time taken up by ordinary or mechanical functions. For example, the mechanics of taking a shower are not difficult. In this setting, the mind is free for problem solving, creative thinking, or the composition of themes. Many of my messages and lectures are germinated in the shower. When I used to play a lot of golf, I found that the time I had between shots was a great time for composing messages in my mind.

Coram Deo
Be conscious of where you focus your mind today. Try to redeem valuable time consumed by ordinary and mechanical functions by thinking of things of eternal value.

Passages for Further Study
Isaiah 26:3
Philippians 4:8
Romans 8:5