2018-10-10


設定你的日程表Setting Your Schedule

[每日靈修] 9/7/2018,  駱鴻銘編譯

利用您的閒暇時間追求豐富的生活。閱讀是對時間的善用。奧古斯丁曾建議信徒應盡可能多地學習,因為一切的真理都是上帝的真理。其他可以豐富人生的興趣都在藝術領域。我也喜歡使用填字遊戲來使你的腦細胞(原文是「the little gray cells」)更加活躍,並擴展我的口語表達能力。

想方設法欺騙「沙人」(Sandman;譯按:「復仇者聯盟」的成員之一;這裏應該是和沙漏的觀念結合在一起)。我的習慣是在晚上八點到九點之間就寢。如果可能的話,在凌晨4點起床。這對我的日程安排造成了一場精彩的革命。凌晨的時光完全不會有分心的事或被人打擾,這是學習、寫作、禱告的絕佳時間。

使用駕車的時間學習。開車是一種機械動作,頭腦可以對道路之外發生的事情保持警覺。可以充分利用這些時間聽一些錄音帶。

最後,在大多數情況下,日程表是為了讓我們更輕鬆,而不是為了限制我們。使用日程表對於調整我們對時間的運用大有裨益。日程表應該是朋友,而不是敵人。它幫助我們找到一種榮耀神的、富有成效的生活節奏。

活在神的面光中(在神面前禱告):
如果您沒有日程表,請製作一個,並在這周剩餘的時間內使用它,然後評估它如何幫助您贖回時間。如果您已經有日程表,請花一些時間進行審核並為您的優先事項禱告。

進一步研讀:
詩五七8 我的靈(原文作榮耀)啊,你當醒起!琴瑟啊,你們當醒起!我自己要極早醒起!
詩篇六三1 神啊,你是我的神,我要切切的尋求你,在乾旱疲乏無水之地,我渴想你;我的心切慕你。
詩篇五九16 但我要歌頌你的力量,早晨要高唱你的慈愛;因為你作過我的高臺,在我急難的日子作過我的避難所。


Setting Your Schedule

Use your leisure time for pursuits that are life-enriching. Reading is a valuable use of time. Augustine once advised believers to learn as many things as possible, since all truth is God’s truth. Other avocations that are enriching are in the area of the arts. I also enjoy working crossword puzzles to warm up the little gray cells and expand my vista of verbal expression.

Find ways to cheat the “sandman.” My habit has been to retire between 8 and 9 p.m. when possible and rise at 4 a.m. This has affected a wonderful revolution for my schedule. The early hours of the day are free from distractions and interruptions, a marvelous time for study, writing, and prayer.

Use driving time for learning. Driving a car is a mechanical function that allows the mind to be alert to more than what is happening on the roadway. The benefits of recordings can be put to great use during these times.

Finally, in most cases, a schedule is more liberating than restricting. Working with a schedule helps enormously to organize our use of time. The schedule should be a friend, not an enemy. It helps us find the rhythm for a God-glorifying, productive life.

Coram Deo
If you do not have a schedule, make one and use it for the rest of the week, then evaluate how it helped you redeem time. If you already have a schedule, take some time to review it and pray about your priorities.

Passages for Further Study
Psalm 57:8
Psalm 63:1
Psalm 59:16